Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem


Zdjęcie

CANON 40 D +Sigma APO 120-300mm F2.8 EX DG HSM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
96 odpowiedzi w tym temacie

#61 BlueDun

BlueDun
  • Lokalizacja:
    wawa

Napisano 01 październik 2007 - 22:37

nikt nie ma zdania ?
szkoda muszę oddać jutro szkiełko :cry:

mi nie pasuje , bo nie potrafie zapanować nad kadrem , ale będę sie uczył jak się okazja powtórzy.
co do spustu , to przetestowałem przyklejony na taśmę :shock: w różnych miejscach pod , nad i obok głowicy pistoletowej ,
mi najbardziej zapasiło pod spodem , uruchamiane kciukiem , działa nawet AF jak sie wyczucie wyrobi w czasie kadrowania i poruszania głowicą .
jest to możliwe :!: :mrgreen:
kwestia przywyczajenia,
i jeszcze jedno , przeanalizowałem , oferowane do tego modelu głowicy "polecane "
spusty migawki , moim zdaniem to drożyzna ( podają cenę wężyka i przycisku oddzielnie )
poza tym jak kupimy zwykły wyzwalacz to mozemy go używać jako normalny przy pejzażach czy do makro , i cena ! ( ja kupiłem Canona ) ale widziałem - póżniej na allegro tańsze .
teraz tylko -już po wybraniu dogodnego miejsca , wykombinuję blaszkę do mocowania i bedzie instant dwa w jednym( wyzwalacz do szybkiego af z głowicy ) i normalny elektroniczny spust migawki do studia np. hehe podrawiam .

#62 Roby

Roby
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 02 październik 2007 - 12:35

nikt nie ma zdania ?
szkoda muszę oddać jutro szkiełko

Daj może jakieś inne zdjęcia z większą ilością szczegółów, gdzie będzie więcej światła. Na tych nawet nie wiem, czy ostrość ustawiałeś na horyzont (jakiś nieostry).

#63 BlueDun

BlueDun
  • Lokalizacja:
    wawa

Napisano 03 październik 2007 - 11:55

Roby
masz racje ,że te foty to kiszka , ale ja jakos do pejzażu nie mam przekonania i pewnie umiejetności, foty wkleję do krajobrazów.


teraz ostatnie moje spostrzeżenia , odnosnie sprzętu - mojego znaczy się :roll:

mam pierwszą lustrzankę i bardzo mi sie podobało to chlipane-klikanie migawki .
ale okazało sie nad wodą , już nie jest takie "fajne " dla ptaków.

na poczatku myslałem , że to moja osoba tylko przeszkada , ale jak fociłem te określone jako tracze nurogesi okazy prze forumowych znawców, zauważyłem ich zaniepokojenie ( moze ostrzozność) po pstrykaniu , tak samo zimorodki reagowały , wiec chyba głosna jest .
może łatwiej mi to odczuć bo nie mam doswiadczenia ?


i jeszcze jedno , co do spustu to działa nienaganannie - prawie - czynnik ludzki jest ważny :-> , z doświadczenia polecam takie spusty -wyzwalacze , które maja bardzo wyrażne "czucie " naciśnięcia do połowy w celu AF ustawienia .
zdarza mi sie , że nieopatrznie pstrykne fotkę , albo nie ostrzy przy podążaniu głowicą z aparatem za "celem ". trzeba dociśnąć i jeszcze raz pstryknąć , ale czasem juz niema co :cry: .
na tyle narazie .
podrawiam

#64 BlueDun

BlueDun
  • Lokalizacja:
    wawa

Napisano 08 październik 2007 - 16:52

co do fotek z sigmy 15-30 to wstawie z zaznaczeniem jaki obiektyw w krajobrazy :->

mam do wypróbowania konwerterek x 2 do mojej sigmy :roll:
jak go przyniosłem do domu to z :rofl: wariowałem !

szczepiłem do kupy ten co mam x1,4 i ten x2 i wiecie co ???
da sie robic foty hehe , jutro jade nad Wisełkę i cos przywiozę (może kormorany bo widziałem , ale sie podejść nie bardzo dają to sprobuję )
policzmy 300mm(max obiektywu)x2x1,4=840mm :yikes: i jasność z przelicznika o trzy przysłony w górę-f8

a i jeszcze x 1,6 z aparatu :shock:
ło jessu juz sie boję co to będzie

takie głupoty piszę , bo dzień brzydki i chciałem Was rozbawić .
(znaczy sie jutro spróbuję tego cudaka naprawdę)
w EXIF pokazuje 600mm i f5,6 , "zapomina " jakby o x1,4 jeszcze i ciekawostka nie można zamontować odwrotnie , musi być x 2 przy obiektywie
pozdrawiam

#65 Paweł

Paweł
  • Lokalizacja:
    WaWA

Napisano 08 październik 2007 - 19:47

zdaje się, że konwerter sigmy 1,4x nie dodaje informacji o przedłużeniu ogniskowej - to sprawa TC a nie obiektywu. Przy takim połączeniu rewelacyjnych zdjęć się nie spodziewam
a) utrata ostrości na szkle
B) coraz trudniejsze unieruchomienie

robiłem fotki obiektywem lustrzanym 500 + 2x TC =1000 mm, już nie mówiąc o kropie. Niesamowicie to było wrażliwe na drgania.

Coś mi się widzi że jesteś na etapie "przedłużania rury" :-)
lepiej pozostań przy gołym obiektywie albo 1 TC

#66 michalv (Michał Vogelgesang)

michalv
  • Lokalizacja:
    Ostrów Mazowiecka

Napisano 08 październik 2007 - 19:55

BlueDun, pochwal się zdjęciami z tej zabójczej konstrukcji. Strasznie jestem ciekaw co wyjdzie, ale szczerze mowiąc nie spodziewam się cudów.

Sprzęt: NIKON D300; 18-70DX; Tamron 150-600; SIGMA 50/2.8 MACRO, SIGMA 10-20, AF-S 300/4 1.4 1.7
Moja wizytówka


#67 BlueDun

BlueDun
  • Lokalizacja:
    wawa

Napisano 09 październik 2007 - 18:35

witam jeśli kogos zainteresuje to poprzynudzam co udało mi sie disiaj zwojować w sprawie patentu :roll:
1. działa , ale trzeba ręcznie ostrzyć bo AF jakoś ostrość gubi naczy sie omija :).
2. zdjęcia robiłem ze statywu , nie skupiając sie na aranżu ,
3. wybrałem charakterystyczny punkt ostrzenia ( tyczka) , ale AF sie gubił troche bo cienka.
4. foty są ustawione w kolejności
a) bez konwertera , z konwerterem x2 , z konwerterem x2+ x1,4 hehe
popatrzcie .
a i jeszcze jedno ogniskowa najpierw najwieksza czyli 300-600-840
a potem najmniejsza 120-240-336 :blink:


11.
Dołączona grafika
12.
Dołączona grafika
13.
Dołączona grafika


14.Dołączona grafika
15.Dołączona grafika
16.Dołączona grafika

#68 BlueDun

BlueDun
  • Lokalizacja:
    wawa

Napisano 09 październik 2007 - 18:57

wiem ,że łamię regulamin , ale myslę że jeśli kogoś patent interesuje to wiedze chciałby mieć pełną:)
tamte zdjęcia były na maksa czyli druga strona Wisełki :roll:

teraz normalne , użytkowe tzn. blisko ( choć nie wiem czy bym dorzucił kamieniem ;-) ).
kolejność jak wyżej bez , x2, x2+x1,4 ale ogniskowe od najmniejszej do najwiekszej
17.Dołączona grafika
18.Dołączona grafika
19.Dołączona grafika


20.Dołączona grafika
21.Dołączona grafika
22.Dołączona grafika



oczywiście nie sterowane pełne kadry !

to na tyle :-D
mam jeszcze fote z patentem szalonym :lol: , co to zrobiona , gdie wzrok nie sięga
no juz ja nie widzę ostro , tylko plamy, jak interesuje na grnicy widocności , to dam kormoranem hehe jak się domyślam :shock:

#69 michalv (Michał Vogelgesang)

michalv
  • Lokalizacja:
    Ostrów Mazowiecka

Napisano 09 październik 2007 - 20:59

BlueDun, dlaczego ISO 1600?? Sporo tracisz na ostrości.

Sprzęt: NIKON D300; 18-70DX; Tamron 150-600; SIGMA 50/2.8 MACRO, SIGMA 10-20, AF-S 300/4 1.4 1.7
Moja wizytówka


#70 BlueDun

BlueDun
  • Lokalizacja:
    wawa

Napisano 09 październik 2007 - 22:12

disiaj jakoś tak na wariackich papierach wszystko :)
wadą tego sklejonego patentu jest mniejsa jasność , bałem się aby nie wyszło poruszone i to iso takie :roll:
ale co sądzisz o jakości sklejki(dwa konwerterki znaczy sie ) i ręcznego ostrzenia ,?

#71 Dunadan

Dunadan
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 10 październik 2007 - 09:42

co sądzisz o jakości sklejki(dwa konwerterki znaczy sie ) i ręcznego ostrzenia


Wychodzi "SoftFocus" :sorry: cudów nie ma, nawet stałka z takim zestawem będzie trochę mydlić na pełnej dziurze.

:ninja:


#72 michalv (Michał Vogelgesang)

michalv
  • Lokalizacja:
    Ostrów Mazowiecka

Napisano 10 październik 2007 - 19:38

Wg mnie nie jest źle. Za cenę trochę gorszej jakości masz strasznie długą ogniskową. Na potrzeby netu zupełnie wystarczy. Jak będzie na odbitkach np 20x30? Musisz ocenić sam.

Sprzęt: NIKON D300; 18-70DX; Tamron 150-600; SIGMA 50/2.8 MACRO, SIGMA 10-20, AF-S 300/4 1.4 1.7
Moja wizytówka


#73 tomajk

tomajk
  • Użytkownik
  • 1574 postów

Napisano 10 październik 2007 - 20:08

Nie wiem czy dobrze liczę, 300X2= 600X 1,4 = 840X 1,6(CANON) daje 1344mm ekw.35mm
Ja mam po dopięciu jednego TC 1,7 ekw.35 równy 1530mm i nie jest to taka porażająca ogniskowa, nie ma co się podniecać tymi milimetrami, to po pierwsze, a po drugie, to jakość, każdy conwerterek jednak mocno jej zeskrobuje, na fotkach do netu może to i wygląda nieźle, ale faktycznie to jednak kiepsko to wygląda.
Co po fotce którą po obróbce w programie podziwiamy na forum, jednak ta podstawa, czy baza, czy fotka wyjściowa powinna być dobrej jakości na CO NAJMNIEJ A4 ze wskazaniem na więcej, dla tego odradzam korzystanie z TC na korzyść jakości, a brakujące mm zastąpić cierpliwością w podchodzeniu do zwierząt.

#74 BlueDun

BlueDun
  • Lokalizacja:
    wawa

Napisano 10 październik 2007 - 21:58

http://www.foto-ptak... ... e&Itemid=1

#75 Dunadan

Dunadan
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 11 październik 2007 - 08:02

tomajk, ja drukowałem na A4 fotki ze swojej sigmy i była żyleta więc IMHO tym bardziej żyleta będzie z twojej szejsety plus TC ;-) a 1530mm to ponad 5 razy więcej niż 300 ;-) chyba jednak coś w tym jest Tomku :-)

Co do artykułu, ciekawe czemu pominęli Minoltę/Sony ;-) i nie wspomnieli że Tamron czy Tokina też produkują długie jasne stałki ( 300/2.8-4 )...

:ninja:


#76 tomajk

tomajk
  • Użytkownik
  • 1574 postów

Napisano 11 październik 2007 - 17:18

Dunadan, Zależy co uważamy za ŻYLETĘ :mrgreen:
Oglądałem fotki na wystawie,które okrzyknięte były żyletą, a dla mnie to nawet nie leżały one koło naprawdę porządnych jakościowo fotek.
Tak więc punkt widzenia zależy od punktu patrzenia, ale cóż są gusta i guściki. :-D
BlueDun, Żeby wyciągnąć przyzwoitą jakość z 1500mm to w moim przypadku nie problem, ale wybacz z 300mm nawet jasnych jakie posiadasz, nie wydaje mi się by po dopięciu 2 telekonwerterów było naprawdę ostro, chyba że tobie tyle wystarczy, to co innego.
Mimo to uważam że lepiej jest podejść niż kombinować z TC. ale to tylko moje zdanie, może się mylę.

#77 BlueDun

BlueDun
  • Lokalizacja:
    wawa

Napisano 11 październik 2007 - 17:55

tomajk
co kraj to obyczaj ;-)
potraktujmy moje doswiadzczenie z łaczeniem sprzetu jako żart , ciekawostke inetrenetową , mozliwe tylko po co , taki eksperyment optyczny , tyle .
imho żylety , czy aby nie popadasz w płapkę nadostrzoności?
ja na ten aspekt fotografii patrzę nieco inaczej , ale nie dlatego ,ze sobie nie radze ( bo cały czas próbuję), tylko ,ze zaczyna dochodzic do absurdów wyjmowania prawie tematu z kadru kontrastem ( nie mylić z ostra fotą )

ja jestem wypaczony , i ostatnio zgłebiałem problemy optyki .
zaproponuje mały eksperyment - zróbmy zdjęcie w RAW-ie , wyłaczając wszystkie czynności aparatu , czyli ustawienia na zero !
neutral wszystkiego , i okaże sie ,że tak naprawdę nie ma ostrej foty , w rozumieniu standartów prezentacji nawet w necie , widziałem takie czyste zdjecia z dobrych obiektywów , nawet nie przypuszczałem ,że to takie "nieostre"
dlaczego ? podobno proste - malujemy swiatłem , więc nie ma ostrych kontrastów w przyrodzie ( sweter ma włoski , włosy prześwituja i piórka też , wszedzie przebija swiatło , i ostrosci nie ma .
aparat to poprawia , ostrzac jeszcze dodatkowo to co zepsuło szkło obiektywu bo nie jest idealne ma "masę" i bezwładnośc ( stąd bliki czesto)
jedni to wykorzystuja i im to służy innym przeszkada ( inna fotografia w temacie )

przecież "ostrzenie " w aparacie i programie jest niczym innym jak oszustwem wprowadzania jakby na obwódkach przedmiotów kontrastów ! one robia ostrośc ( przykre , ale prawdziwe .)

#78 Dunadan

Dunadan
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 11 październik 2007 - 19:09

BlueDun, kto jak kto ale Tomek już pułapkę przeostrzania przeszedł ;-)

Dunadan, Zależy co uważamy za ŻYLETĘ


NO jak w NG :mrgreen: A tak serio fotka jest po prostu ostra jak się ją ogląda...

:ninja:


#79 BlueDun

BlueDun
  • Lokalizacja:
    wawa

Napisano 11 październik 2007 - 20:11

ja zdaję sobie sprawę ,że ostrość jest diametralną cechą fotografii , jednak jej celowość stosowania ( łącznie z GO)leży po stronie fotografujacego i checi osiagniecia konkretnego efektu.
Z pewnością w fotografii przyrodniczej należy dążyć do maksymalnego oddania realności i szczegółów, dopiero po osiagnieciu takiego potencjału twórczego , mozemy mówić o celowości w działaniu na polu nieostrości lub jej sterowaniu.
Ekstremalnym przykładem jej braku celowego sa poczynania roa
natomiast biegunem przeciwnym jest z pewnością tomajk
co nie znaczy ,że pomiędzy nie ma :cry: miejsca na tworzenie , wręcz przeciwnie.
pomijam oczywiście nieudolność warsztatu tłumaczoną celowością działań ( o ostrość głównie chodzi) chyba ,że dla żartu hehe

#80 Dunadan

Dunadan
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 11 październik 2007 - 20:37

BlueDun,

natomiast biegunem przeciwnym jest z pewnością tomajk


Hmm, coś nie widziałem żeby Tomajk używał minimalnej przysłony ;-)
Tak apropos, jaka jest minimalna przysłona w 600/4? używałeś jej kiedyś?

:ninja:






Podobne tematy Collapse

  Temat Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych