Nikon D3 i D300
#21
Napisano 11 wrzesień 2007 - 08:23
1. - widocznych ok.15 paprochów
2.- widocznych ok.6 paprochów (pod skrzydłem to są ptaszki)
3. - widocznych ok.5 paprochów
Na trzecim zdjęciu (800 pix słabiej widoczne) paprochy zaznaczał mój przyjaciej - zaawansowany fotoamator. To on mi uzmysłowił, że istnieje coś takiego jak paprochy na matrycy.
Oczywiście można wyklonować lub przed każdą sesją użyć dostępną w D80 funkcję wykrywania paprochów i zapisywania informacji o ich położeniu. Tylko wtedy trzeba pracować na nikonowskim programie graficznym, który je zamarkuje.
#22
Napisano 11 wrzesień 2007 - 08:47
Wyjątkowo zapaproszone ...
Czy już czyściłeś matrycę ?
Cholercia tworzy się wątek o czyszczeniu matrycy zaraz zarobimy połapach od moderatora
www.brzeziu.selia.pl
#23
Napisano 11 wrzesień 2007 - 08:52
1. F=22
2. F=14
3. F=9
#24
Napisano 11 wrzesień 2007 - 08:58
www.brzeziu.selia.pl
#25
Napisano 11 wrzesień 2007 - 11:34
czyszczenie matrycy powinno być w każdym aparacie, nie wiem na ile jest to skuteczne (bo sam nie mam ), ale są paprochy, których "gruszką" się nie zdmuchnie.
I pozwolę sobie niezgodzić się z kolega Tomajkiem, bo uważam, że o ile w fotografii analogowej "szanse" były bardziej wyrównana, bo w uproszczeniu wszyscy mogli założyć ten sam film do różnych aparatów i body nie miało aż takiego znaczenia, to w fotografii cyfrowej coraz więcej zależy od nowszych i lepszych matryc, niekoniecznie ilości pix, ale szumów , algorytmów itp. Od razu zaznaczam, że nie chodzi mi np. o zdjęcia zamieszczane w formacie 800x560 pix na rozmaitych forum - tam tego nie będzie widać. Ale przy ocenie fotek do celów "profesjonalnych" - pewnie tak. jeśli twoje fotki sa bezpośrednio zestawiane z innymi, "lepszymi", na ten sam temat, zgadnij, które wybierze fotoedytor? Aczkolwiek obserwując straszliwy spadek jakości zdjęć drukowanych w kolorowej prasie (np. Wprost/Polityka/Newsweek), zaczynam wątpić, co tam własciwie robią fotoedytorzy - czy naprawdę nie ma lepszego materiału na rynku i na stronę A4 trzeba dawać silnie powiększane, zapikselowane i zaszumione fotki?)
Aparaty stały się "komputerami" i zaczęły podlegać ich prawom tempa postępu technicznego. O ile kiedyś analogowy model profi utrzymywał się 10 lat w produkcji (i 20 w użyciu ) np Nikony F, F2, F3, F4, to obecnie modele będą wymieniane dużo częściej. I kupując aparat danej firmy bardziej "skazujesz się na jego wady i zalety obrazu" niż kiedyś z analogami. I tak np. niektóre matryce lepiej lub gorzej radzą sobie z niektórymi wysyconymi kolorami jak np. czerwień.
#26
Napisano 25 wrzesień 2007 - 21:35
AF działa prawie w ciemnościach, szybkość i dostosowanie pól AF do zmiany położenia obiektów jest błyskawiczna. Widziałem sample z iso 6400 i trzeba powiedzieć, że robią wrażenie!
#27
Napisano 25 wrzesień 2007 - 21:37
Canon 7D+BG-E7, Canon 50D+BG-E2N, Canon EF 300/2.8 L IS USM, Canon TC 1.4xII, Manfrotto 055 PROB, Manfrotto 393, Skimmer
www.marcinstefanczyk.pl
#28
Napisano 25 wrzesień 2007 - 21:39
Ja się nie czaiłem tylko poprosiłem o pomacanie i gość z najkona mi dał popstrykać. Ja pierdziule 8kl/s!!! To jak karabin maszynowykacpero, ja widziałem je tylko przez szybę. D3 robi wrażenie.
#29
Napisano 10 październik 2007 - 13:33
Nowy D3 ma iso 200-6400 oraz emulowane od 100 az do 25600
Czyli to 16 razy czulej od naszego standardowego iso 1600 ... jak myslicie czy szumy sa tez 16x wieksze
#30
Napisano 10 październik 2007 - 18:07
#31
Napisano 10 październik 2007 - 18:28
Faktycznie na tamtym zdjeciu nie jest tragicznie (odbitki z pewnoscia beda sie nadawaly do ogladania) a mniejsze iso bardzo ladne - 3200 praktycznie bez szumow 6400 do codziennego uzytku jak najbardziej, ale to w koncu Full Frame
#32 (Michał Vogelgesang)
Napisano 10 październik 2007 - 20:04
Sprzęt: NIKON D300; 18-70DX; Tamron 150-600; SIGMA 50/2.8 MACRO, SIGMA 10-20, AF-S 300/4 1.4 1.7
Moja wizytówka
#33
Napisano 11 październik 2007 - 08:07
#34
Napisano 11 październik 2007 - 13:15
Ale nie ma tam sampla z interpolowanych ISO > 6400
Jedyny jaki widzialem jest dosc dziwny dlatego chcialem miec jakies porownanie ...
ale to i tak tylko z ciekawosci, przeciez nie bede zmienial systemu a canon pewnie odpowie czyms fajnym w postaci nastepcy 5D
#35
Napisano 11 październik 2007 - 19:02
#36
Napisano 11 październik 2007 - 20:59
jak myslicie jak zostalo zrobione?
zachwala ze szeroki kat, ze zamrozenie ruchu i duza GO - dzieki dwom czynnikom 1) wysokie ISO 2) Full Frame.
Mnie jednak interesuje co innego - jak gosc zrobil zdjecie z naroznika bramki w czasie meczu
aparat musial byc w bramce bo nie widac ze zdjecie bylo przez siatke, perspektywa mocno w gore wiec fotograf musial lezec na lodzie zaraz za bramką ?
A może zostawił aparat na cały mecz w tym miejscu i zdjęcia robił przez WiFi ... tak czy siak podejście dość ryzykowne - można oberwać krążkiem albo łyżwą w samo body (ludzkie lub sprzętowe )
#37
Napisano 11 październik 2007 - 21:11
#38
Napisano 11 październik 2007 - 22:59
Jakie ma znaczenie gdzie znajdował się aparat, przecież to tylko nędzny Nikon, zawsze bedzie NR2 po CANONIE, ty posiadasz najlepszą markę więc martwić się powinni ludzie którzy popełnili życiowy błąd, kupując Nikona, a teraz poprostu nie mogą nic z tym zrobić, pozostaje im tylko FOTOGRAFIA.
Ja też robię beznadziejne, zaszumione fotki badziewnym D80 a byłem tak blisko kupna wyśmienitego bezszumowego 400D którego bez żalu mógłbym umieścić w narożniku bramki, bez obaw, że cokolwiek może się stać, do tego będąc pewnym że fotka będzie idealnej ostrości i GO.
Mam TYLKO nędzego NIKONA D80 i chcem co gorsza kupić jeszcze bardziej nędznego D300 i gdyby nie to że D3 szumi 16 razy bardziej i jest FF to nawet kupiłbym to badziewie, ale ja zawsze wybierałem ten nr2 tak ten typ już poprostu ma.
#39
Napisano 12 październik 2007 - 05:57
#40
Napisano 12 październik 2007 - 06:29
korba, Przecież Canonem takie same zdjęcie by zrobił, dlatego dziwi mnie pytanie o technikę nie o sprzęt, bo przecież temat wybitnie sprzętowy.
Jakie ma znaczenie gdzie znajdował się aparat, przecież to tylko nędzny Nikon, zawsze bedzie NR2 po CANONIE, ty posiadasz najlepszą markę więc martwić się powinni ludzie którzy popełnili życiowy błąd, kupując Nikona, a teraz poprostu nie mogą nic z tym zrobić, pozostaje im tylko FOTOGRAFIA.
Ja też robię beznadziejne, zaszumione fotki badziewnym D80 a byłem tak blisko kupna wyśmienitego bezszumowego 400D którego bez żalu mógłbym umieścić w narożniku bramki, bez obaw, że cokolwiek może się stać, do tego będąc pewnym że fotka będzie idealnej ostrości i GO.
Mam TYLKO nędzego NIKONA D80 i chcem co gorsza kupić jeszcze bardziej nędznego D300 i gdyby nie to że D3 szumi 16 razy bardziej i jest FF to nawet kupiłbym to badziewie, ale ja zawsze wybierałem ten nr2 tak ten typ już poprostu ma.
oj... Czyzby dywersyjna proba wywolania wojny sprzetowej, przed ktora to wielu sie na fotoprzyrodzie schronilo..?
Nie pojmuje po co byl ten powyzszy post.
Podobne tematy
Temat | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|
[S] Nikon D850, bardzo mały przebieg |
|
|
|
Sprzedam aparat Nikon D610 używany ale w bardzo ładnym stanie zachowania. |
|
||
Wyzwalacze do lamp stopka Nikon |
|
||
Sprzedam Nikon D500 w bardzo zadbanym stanie, sprawny w 100%, na gw. |
|
||
Speedlite YN568EX do Nikon |
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych