Przejście na lustrzankę cyfrową...
#21 (Krzysztof Krahel)
Napisano 09 maj 2007 - 18:00
Na forum spora ilosc foci sprzetem ze stajni Minolty, Nikona. Sa tez osoby ze sprzetem innych firm. Kazdy pewnie zaraz zacznie zachwalac ze jego system jest najlepszy... no i juz bedzie kolejna na tym swiecie spiecie...
a moze zostawic sporne zarzylosci i tak podac zarowno wady (przede wszystkim) i zalety systemu przez siebie posiadanego. Co wy na to? Chodzi mi tu o dostepnosc aksesoriow, warunkow w jakich sie foci, z czym sa problemy...Wtedy watek ten bedzie pomocny rowniez innym poszukujacym dla siebie systemu. Bez wasni i sporow...tylko konkrety...
#22
Napisano 09 maj 2007 - 18:55
Gdyby sigma prędzej się obudziła to kto wie, może teraz bym siedział w systemie Olympusa. Crop 2x to fajna sprawa. Niestety jak na razie sigma 135-400mm to za mało żeby wchodzić w system 4/3 (mowa o amatorach). Na razie nie słychać nic o Sigmie 100-300/4 dla 4/3 - to szkło na pewno skusiłoby wielu do systemu Olympusa.A co sądzicie o systemie Olympusa?
Ostatnio Sigma i Leica zainteresowała się produkcją szkieł 4/3 i sądzę, że będzie takich szkieł coraz więcej, a aparaty mają stabilizację
W dodatku początkowo będę dobrze współpracował ze szkłami M42 i Olki tak jak ja są sympatyczne
#23
Napisano 10 maj 2007 - 10:46
Ja olka kiedyś bardzo lubiłem, do dzisiaj mam OM 4T który to uważam za najlepszy na świecie analog do robienia slajdów (żaden inny aparat do tej pory nie ma tak świetnie rozwiązanego pomiaru wielopunktowego). No i ta miniaturyzacja sprzętu - ciągle zastanawiam się po co robić takie wielkie obiektywy, skoro mozna je robić malutkie (i ostre !). no ale to dawne czasy, nie zrobili potem dobrego systemu AF i olympus wypadł do ligi amatorskiej w latach 90-tych. Wrócili dopiero do gry z cyfrowym 4/3. mimo że nie mam cyfrowego olympusa, to jako wieloletni fan pozwolę sobie napisać parę słów o tym systemie - obserwacje moje i kolegi-uzytkownika.
-
Macałem starsze pudełka 4/3 na wystawach (330 i 500) i jak dla mnie system ma/miał 2 zasadnicze wady:
1) Wizjerki typu "tunel" - małe i ciemne - to zdaje się jest poprawione w najnowszych modelach
2) Manualne nastawianie ostrosci silniczkiem elektrycznym - czyli brak mechanicznego połączenia pierścienia ostrosci z obiektywem.- może się można przyzwyczaić, ale dla mnie to katastrofa, np przy makrofotografii. ale zdaje się, że "niezależne" szkiełka sigmy pozostały tradycyjnie mechaniczne, LEICA też chyba tak robi, do tego z klasycznym pierścieniem przysłon
poza tym słyszałem narzekania, ze system pomiaru światła błyskowego był niedopracowany i potrafił róznie naświetlać ten sam motyw przy zmianie położenia aparatu z "pionowego" na "poziomy", ale zdaje sie flesze w cyfrówkach w innych systemach też są chimeryczne - zdaje się najlepiej zrobił to nikon
Zalety to:
-bardzo dobra optyka, mimo że prawie same zoomy
-unikalnie jasne zoomy, nawet o jasnosci 2,0
-obiektywy i aparaty przeważnie nieduże - kontynuacja tradycji OM
-podgląd na żywo z histogramem - funkcja "kompaktowa" ale przydatna
-możliwość podlączenia obiektywu dowolnego systemu przez odp. przejściówkę (ale z jakością różnie)
resztę niech dopiszą użytkownicy
#24
Napisano 10 maj 2007 - 16:09
Mimo iz przed zakupem lustra przejzalem dziesiatki, setki stron, opinii, nie spotkalem sie z tak rzetelnym kompendium jak w Twoich postach w tym temacie. Dzis byc moze wybralbym inny system..
#25
Napisano 10 maj 2007 - 16:58
Fakt, ze trochę wiedzy się przez lata nazbierało, szczególnie o systemach niszowych.
Myslę, że w sumie każdy system jest dobry, zawsze będzie tak, że w jednym jest fajne to, w drugim tamto itd - nie ma ideału. Ale jak się system dobrze pozna, można prawie wszystko przezwyciężyć. Ty jak się domyslam, masz nikona - na pewno będziesz zadowolony.
Ja w Olympusa OM wszedłem przed laty właściwie przypadkowo, po prostu na giełdzie w stodole trafił się znakomity zestaw, z obiektywem makro, lampami i kabelkami, co kiedyś było cholernie trudne do skompletowania. No i potem okazało się, że do mojej makrofotografii to był akurat najlepszy system. Niedawno przeszedłem na minoltę AF (kapitalny model dynax 7, który ma dużo szersze możliwosci i udogodnienia ułatwiające pracę), ale ciągle mi brakuje pewnych rozwiązań z OM. No a mając analogową minoltę siłą rzeczy wszedłem w cyfrowego dynaxa 7D, bo to właściwie kopia superergonomicznej 7. Do tego po ogłoszeniu końca produkcji konicaminolta sprzęt kupiłem za bardzo atrakcyjna kwotę i mam nadzieje, że parę latek wytrzyma. Mnie 6mpixów zupełnie wystarcza.
#26
Napisano 10 maj 2007 - 17:23
wszedłem w cyfrowego dynaxa 7D, bo to właściwie kopia superergonomicznej 7.
Właśnie dlatego kupiłem Lady, ta cecha do tej pory, jest nie do pobicia przez pozostałe systemy
#27 (Krzysztof Krahel)
Napisano 10 maj 2007 - 17:26
#28
Napisano 11 maj 2007 - 09:19
Jeśli znasz angielski polecam stronkę dpreview - bardzo kompetentne testy, szczegółowe opisy wielu modeli no i newsy z pierwszej reki.
#29 (Krzysztof Krahel)
Napisano 11 maj 2007 - 09:33
Akurat ta znam od dosc dawna i byla jedna z pierwszych na ktora zajrzalem. Jestem tylko ciekaw jak naprawde jest z tym szumiem przy ISO 400 i 800 (bo najprawdopodobniej bede potrzebowal ich przy foceniu sigma 135-400 lub 50 -500 mm - bo napewno bedzie ktorys z tych dlugich zoomow. Zdjecie w postaci raw z 50-500 widzialem, ale tam iso bylo tylko 100, nie wiem jak to bedzie przy tym co wymienialem). Jak sie oglada wycinek to "troche" szumi, ale jak to wyglada na zdjeciach przy formacie np 20 x 30 cm?Jeśli znasz angielski polecam stronkę dpreview - bardzo kompetentne testy, szczegółowe opisy wielu modeli no i newsy z pierwszej reki.
#30
Napisano 11 maj 2007 - 10:18
#31 (Krzysztof Krahel)
Napisano 11 maj 2007 - 10:48
#32
Napisano 11 maj 2007 - 10:48
Ojciec powiedział, że mam zbierać kasę do września i wtedy będziemy zastanawiać się nad kupnem...ile Waszym zdaniem będą kosztowały nowe Olki?
Ja czytam recenzje na www.fotopolis.pl
Canon 30D+Canon 10-22 IS USM+Pol-Cir+Statyw i głowica Manfrotto+szkiełka M-42
#33
Napisano 11 maj 2007 - 11:26
Jednym z najlepszych obiektywów w 4/3 jest 50-200/2,8-3,5 - bardzo ostry i jasny, używany chodzi koło 3000, no ale 400 mm po przeliczeniu pewnie będzie dla was za mało
#34
Napisano 11 maj 2007 - 14:28
To fakt. Ja sie za mocno odszumia, to sie traci szczegoly.
Nie zawsze, ale to wymaga specjalnej techniki, której nie można użyć do dynamicznych scen.
#35
Napisano 11 maj 2007 - 16:57
nie jestem specem od odszumiania, używałem trochę noiseninja i neatimage, bez specjalnego grzebania się w ustawieniach i po mojemu usuwanie całego szumu (zwlaszcza na większych czułościach) mocno psuje obraz, ja nie cierpię plastiku. Opcje typu "usuń połowę szumu" dawały zawsze lepsze efekty, szum trzeba polubić, w końcu na slajdach i negatywach tez było ziarno.
A i tak porównując cyfrę na wyższych czułosciach> 400 ISO do analoga, i tak otrzymujemy lepszy obraz niż z klisz - testowałem kiedyś slajd Kodaka P 1600/3200 do forsownego wołania i obraz był fatalny, pewnie do reporterki to mialo swój urok, ale do przyrody raczej kiepsko.
#36
Napisano 20 maj 2007 - 10:20
Czy SIGMA 5.6/300-800 jest również dostępna do aparatów 4/3, bo dzisiaj n jednej stronie widziałem to cudo na bagnet 4/3?!
Canon 30D+Canon 10-22 IS USM+Pol-Cir+Statyw i głowica Manfrotto+szkiełka M-42
#37 (Krzysztof Krahel)
Napisano 20 maj 2007 - 13:17
#38
Napisano 20 maj 2007 - 13:38
Canon 30D+Canon 10-22 IS USM+Pol-Cir+Statyw i głowica Manfrotto+szkiełka M-42
#39 (Krzysztof Krahel)
Napisano 20 maj 2007 - 14:00
#40
Napisano 20 maj 2007 - 16:27
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych