Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


Zdjęcie

Jaki teleobiektyw na afrykańskie safari?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 rafy

rafy
  • Małomówny
  • 2 postów

Napisano 10 lipiec 2010 - 22:23

Ponieważ to mój pierwszy wpis na forum więc witam wszystkich serdecznie.

Będę wdzięczny za poradę w doborze teleobiektywu na afrykańskie safari. W październiku wybieram się do parku Krugera w RPA i chciałbym porobić trochę ładnych fotografii dzikich zwierząt. Spodziewam się, że większość zdjęć będę mógł wykonywać z samochodu terenowego więc statyw tu odpada. Nie mam w tym doświadczenia więc nie inwestowałem jeszcze w sprzęt z górnej półki. W tej chwili mam aparat Sony Alpha 330 z obiektywem o ogniskowej do 200mm. Myślę, że to zdecydowanie za mało. Czy 400mm wystarczy? Znalazłem taki oto teleobiektyw i nie wiem, czy wybór jest odpowiedni (cenowo raczej górna granica moich możliwości): http://fotoplanet.pl...648,kat,41.html

Będę wdzięczny za sugestie osób, które mają doświadczenie w tego typu fotografii.

#2 emwi

emwi
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 11 lipiec 2010 - 07:54

Wbrew pozorom 200mm a afrykańskich parkach wcale nie musi ograniczać. Oczywiście, jeżeli chcesz fotografować ptaki albo robić ciasne portrety, bez 300-400mm może być trudno. Zakres 120-400 z opcji którą rozważasz z powodzeniem mz wystarczy, o jakości optycznej tej wersji sigmy nic nie wiem. Zawsze w grę wchodzi jeszcze jakiś telekonwerter, przy 1.4x jakość wcale nie musi być gorsza.

Wszystkie afrykańskie zdjęcia prezentowane tu przeze mnie to nigdy nie więcej niż 200mm, możesz więc się przekonać że nie jest chyba tak źle ... :-D

X-T3, X-T20, X-M1, K-5 IIS, S5 PRO i pleśniaków garść, szklarni nie ogarniam
 


#3 rafy

rafy
  • Małomówny
  • 2 postów

Napisano 11 lipiec 2010 - 12:44