Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


obiektywny

Rejestracja: 13 paź 2013
Poza forum Ostatnio: 18 maj 2014 22:18

Moje tematy

Serwis Nikona - brak dowodu zakupu, podbita gwarancja

19 październik 2013 - 07:56

Witam Wszystkich!

Mam pytanie do osób, które miały lub mają do czynienia z serwisem Nikona. Niedawno zakupiłem lustrzankę Nikona, która ma problem z AF (wałkowany już temat na wielu forach z modelem d7k). Osoba, od której kupiłem body wygrała go w konkursie fotograficznym. Body nigdy nie było używane. Posiadam do niego podbitą gwarancję (data, pieczątka, etc.) oraz gwarancję europejską (również podbita) Niestety, nie posiadam do niej dowodu zakupu. Jak wygląda sprawa w przypadku braku takowego? Czy serwis Nikona przyjmie mi body do serwisu bez paragonu? Osoba, która wygrała to body już wcześniej chciała oddać aparat do serwisu, niestety nie mogła uzyskać od organizatora konkursu dowodu zakupu. Napisałem do Urzędu Ochrony Konsumentów w tej sprawie i uzyskałem taką oto odpowiedź, cyt:

 

"Jeżeli gwarancja została podbita w chwili sprzedaży, gdzie jest data tej sprzedaży i sklep, w którym był nabyty towar, to żądanie paragonu jest formalnym obciążeniem niemającym żadnego znaczenia dla możliwości skorzystania z uprawnień gwarancyjnych. Jeśli kupującemu został wydany dokument gwarancyjny, to stanowi on o odpowiedzialności sprzedawcy za wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy. Natomiast dowód zakupu towaru, czyli najczęściej paragon, jest dokumentem, który potwierdza zawarcie umowy sprzedaży, a nie udzielenie przez sprzedawcę gwarancji. Tak więc w przypadku dochodzenia uprawnień przez kupującego w oparciu o gwarancję jakości wystarczające jest powołanie się i przedstawienie dokumentu gwarancyjnego"

 

UOKiK wyraził już opinię w tej kwesti, a jak wygląda sprawa z serwisem Nikona? W karcie gwarancyjnej Nikona, w punkcie 9 widnieje taki oto zapis: "Wraz z kartą gwarancyjną rekomendujemy przedstawić dowód zakupu produktu oraz oryginał międzynarodowej karty gwarancyjnej" Co mam rozumieć poprzez pojęcie "rekomendujemy" w tym przypadku? Może ktoś już miał podobny problem i będzie w stanie mi pomóc? Jeżeli serwis Nikona nie przyjmie body, właśnie z powodu braku dowodu zakupu, pomimo faktu, że karty gwarancyjne są podbite, mają datę zakupu oraz podpis osoby wystawiającej, to czy mogę się powołać na opinię UOKiK?