Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


Zdjęcie

Narcyz trąbkowy - Narcissus pseudonarcissus


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Basur

Basur
  • Małomówny
  • 28 postów
  • Lokalizacja:
    Kraków

Napisano 22 marzec 2007 - 10:27

Witam ponownie, nieznalazłem tematu odnośnie tych pięknych kwiatków więc tworze nowy temat.

1.
Dołączona grafika

Co o tym myślicie ?

Pozdrawiam

#2 alexfoto

alexfoto
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • Lokalizacja:
    Tarnów

Napisano 22 marzec 2007 - 10:33

Ostrość ewidentnie jest ustawiona na drzewa z tyłu, a powinna być na żonkila. Kadr całkiem fajny. Byłoby super gdyby kwiat był ostry i mała GO.

PS.
Pisze się żonkil:)

#3 Basur

Basur
  • Małomówny
  • 28 postów
  • Lokalizacja:
    Kraków

Napisano 22 marzec 2007 - 10:47

Co do ostrości to tak miało byc ale rzeczywiście jak kwiat byłby ostrzejszy to było by ładniej

Ortografia ech :P już poprawione

Co to jest GO :) ?

#4 tomajk

tomajk
  • Użytkownik
  • 1574 postów

Napisano 22 marzec 2007 - 11:13

więc tworze nowy temat.


Takiego tematu nie było, więc ty go założyłeś i bardzo dobrze, żonkil to dość powszechny kwiatek i pewnie znajdą się chętni do poczynienia fotek.
W zupełności zgadzam się z alexfoto, co do twojej fotki, ale nie jest powiedziane że pierwsza w temacie musi być najlepsza, z pewnością pozwoli nabrać odwagi innym do podjęcia tematu. :-D

GO to poprostu GŁĘBIA OSTROŚCI, im bardziej przymkniesz przysłonę, tym będzie ona większa, nie zawsze jest to dobre rozwiązanie, bo właśnie ostry obiekt na który chcesz zwrócić uwagę powinien być oddzielony od pozostałej części obrazu i do tego służy właśnie GO.

#5 Basur

Basur
  • Małomówny
  • 28 postów
  • Lokalizacja:
    Kraków

Napisano 22 marzec 2007 - 11:56

Dzięki za wyjaśnienie, nie mogłem tylko rozgryźc że GO to głebia ostrości, w wielu postach się to powtarzało i mnie to troche intyrgowało ale nie było okazji zapytac.

#6 tomajk

tomajk
  • Użytkownik
  • 1574 postów

Napisano 22 marzec 2007 - 13:31

Dzięki za wyjaśnienie

Nie ma za co, po to tu są ci co wiedzą, żeby wyjaśnić tym co jeszcze nie wiedzą. :mrgreen:

#7 brezlej

brezlej
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • Lokalizacja:
    Kraków

Napisano 22 marzec 2007 - 16:01

widzę ze kolega basur też z Krakowa...takie pytanko mam małe...w którym miejscu fotka była robiona bo fajne miejsce.... to tylko tak z ciekawości

a odnośnie zdjęcia to podoba mi się tylko ta głębia ostrości rzeczywiście mogłaby by być lepsza. Jeszcze mnie drażni troche ten płotek na LD rogu. Szkoda też że się nie dało drzewka całego załapać tylko jest ucięte ale rozumiem że bardziej pod ziemię się nie dało zapaść :-D

Tak się zastanawiam bo też muszę przetrawić temat GO czy ostre słońce padające na obiekt ma też jakiś znaczny wpływ na złapanie tej głębi czy to raczej ma małe znaczenie czy jedynie możemy stracić na ważnych szczegółach. Z tym pytaniem to raczej do morava i michalv
Fuji Finepix S5500 + pełna torba soczewek + wiadro ambicji
Canon 300D + Sigma 70-300 + Raynox DCR-250 (własna kombinacja)

#8 korba

korba
  • Użytkownik
  • 888 postów
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 22 marzec 2007 - 19:48

To i ja dodam cos od siebie ... mysle ze temat sie zrobi popularny na dniach jak te piękne kwiatuszki zrobią się bardziej widoczne ;-)
te byly robione w zeszly weekend w Wiedniu
2) W cieniu
Dołączona grafika
3) We wschodzącym słońcu
Dołączona grafika

Który lepszy?
Canon 400D + Tamron 55-200 i coś krótszego (50 1.8)

#9 Roby

Roby
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 22 marzec 2007 - 19:56

Który lepszy?

Chyba nr 2. cały kwiatek jest w GO, na nr 3. trochę z przodu uciekło.

#10 bodziek

bodziek
  • Użytkownik
  • 485 postów
  • Lokalizacja:
    łódzkie

Napisano 22 marzec 2007 - 20:19

Ładne żonkile,też stawiam na 2,choć ciut za ciasno skadrowane.
Nie mogę sie doczekać,kiedy moje zakwitną.
Co do 1,cuś w tym jest, ciekawe zestawienie żółtego z błękitem.

#11 Basur

Basur
  • Małomówny
  • 28 postów
  • Lokalizacja:
    Kraków

Napisano 22 marzec 2007 - 22:44

brezlej niestety zdjęcie było robione w Anglii, tam o tej porze roku to ciężko znaleźc miejsce gdzie nie ma żonkili :) ale myśle że w Krakowie też da sie coś znaleźc ;)

#12 brezlej

brezlej
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • Lokalizacja:
    Kraków

Napisano 23 marzec 2007 - 13:46

Basur, może kiedyś się zobaczymy w Krakowie to się wybierzemy na fotki, tyle że ostatnio w Krakowie to się nie zapowiada na jakiekolwiek słoneczko :-?
Fuji Finepix S5500 + pełna torba soczewek + wiadro ambicji
Canon 300D + Sigma 70-300 + Raynox DCR-250 (własna kombinacja)

#13 michalv (Michał Vogelgesang)

michalv
  • Lokalizacja:
    Ostrów Mazowiecka

Napisano 24 marzec 2007 - 17:55

3 bardzo fajna.
Co do 1to dosyć ciekawie chciałeś to pokazać. Ja bym próbował zrobić ostrego żonkila a delikatnie rozmyć brzozę, ale tak, zeby było widać, ze to brzoza.

brezlej, w zasadzie światło nie ma wplywu na GO. Na GO mają wpływ:
- przysłona im większy otwór tym GO jest mniejsza
- ogniskowa - im dłuższa ogniskowa, tym mniejsza GO
- odległość od obiektu - im mniejsza odległość, tym mniejsza GO
- wielkość fizyczna matrycy, ale na ten parametr nie mamy wpływu :-)

To o czym piszesz brezlej, to są po prostu przepalenia, które wystarczy, ze wystąpią w jednym z kanałów RGB, zeby utracić szczególy.

Sprzęt: NIKON D300; 18-70DX; Tamron 150-600; SIGMA 50/2.8 MACRO, SIGMA 10-20, AF-S 300/4 1.4 1.7
Moja wizytówka


#14 bodziek

bodziek
  • Użytkownik
  • 485 postów
  • Lokalizacja:
    łódzkie

Napisano 25 marzec 2007 - 13:41

Uważam, że temat powinien być przeniesiony do kwiatów.

4.
Dołączona grafika

#15 tomajk

tomajk
  • Użytkownik
  • 1574 postów

Napisano 25 marzec 2007 - 18:21

Kanał żółty wypaliło miejscami, ale jako kompozycja jest świetne.
Może troszkę cień na łodydze za mocno kontrastowy, w takich przypadkach lampa robi swoje, warto nieraz użyć, nawet tej wbudowanej.
Ale się wymądrzam, a sam nieraz zapominam o jej istnieniu :mrgreen:

#16 bodziek

bodziek
  • Użytkownik
  • 485 postów
  • Lokalizacja:
    łódzkie

Napisano 25 marzec 2007 - 19:28

tomajk,słoneczko mocne,trza mi było chyba zrobić ekran, lampa jeszcze bardziej przepaliłaby zółć.

#17 michalv (Michał Vogelgesang)

michalv
  • Lokalizacja:
    Ostrów Mazowiecka

Napisano 25 marzec 2007 - 20:52

Rzeczywiście żółty przypalony. Przeszkadza jeszcze ten uschnięty kawałek czegoś.

PS. Przeniosłem do kwiatów.

Sprzęt: NIKON D300; 18-70DX; Tamron 150-600; SIGMA 50/2.8 MACRO, SIGMA 10-20, AF-S 300/4 1.4 1.7
Moja wizytówka


#18 tomajk

tomajk
  • Użytkownik
  • 1574 postów

Napisano 25 marzec 2007 - 20:59

lampa jeszcze bardziej przepaliłaby zółć.

Nie koniecznie, lampa daje światło na drugi plan, likwiduje cienie, i oczywiście czas dużo krótszy zrobiłby swoje.
Choć oczywiście gwarancji ze tak by było w tym przypadku nie daję. ;-)
Ja zawsze robię z krótkimi czasami synchronizacji tak powyżej 1/200 a z SB800 mam do dyspozycji bez ograniczeń i to pomaga, przy takich trudnych kolorach.

#19 bodziek

bodziek
  • Użytkownik
  • 485 postów
  • Lokalizacja:
    łódzkie

Napisano 25 marzec 2007 - 21:08

tomajk,spróbuję jutro z lampą,pogoda ma być taka jak dziś.

Przeszkadza jeszcze ten uschnięty kawałek czegoś.

Ten uschnięty kawałek to naturalna część kwiatu,pozostałość po pąku.

#20 brezlej

brezlej
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • Lokalizacja:
    Kraków

Napisano 02 kwiecień 2007 - 14:03

5. "Krakowskie Pole Nadzieji" (te drzewa u góry do dla uzyskania kompozycji symetrycznej)

Dołączona grafika

6. pan Robaczek zapozował

Dołączona grafika

7. Tu taki zwyczajny biało-listny (słońce nagle za chmury zaszło i stąd tak ciemniej)

Dołączona grafika


ps: Przepraszam że są poucinane ale 1cm do tyłu z obiektywem to albo pojawienie sie winiety albo pożegnanie ze złapaną ostrością dlatego musiałem tak równomiernie obciąć (niestety ta średnica Raynoxa zmusza do czegoś, ale coś za coś)

ps2: jeszcze będe coś kombinował z tymi żonkilami bo się ludzie też napalają i z komórkami stoją i trzaskają te kwiatki super aparatami komórkowymi.
Fuji Finepix S5500 + pełna torba soczewek + wiadro ambicji
Canon 300D + Sigma 70-300 + Raynox DCR-250 (własna kombinacja)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych