Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


Zdjęcie

Filtry nd


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 piorek1432

piorek1432
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Wiek: 37

Napisano 25 październik 2017 - 10:46

Słuchajcie, szukam filtra do zdjęć na długiej ekspozycji. Nie znam się na tym,troche poczytałem ale nic nie rozumiem konkretnego.

Powiedziałby mi ktoś jakiego filtra użyć do zdjęc np.wody. Szary czy neutralny? Ile nd? Jaka firma? Czy firmy jak kenko czy marumi rzeczywiście działają tak jak powinny.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

#2 Roby

Roby
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 25 październik 2017 - 12:23

Filtr szary pełny, najlepiej szklany np. 100 ND do rozmywania w okolicach wschodu / zachodu:

 

https://fotozakupy.p...AyABEgK1tfD_BwE

 

A w ciągu dnia to 1000 ND, np.:

 

https://fotozakupy.p...AiABEgKis_D_BwE

 

Jeżeli chcesz go używać z różnymi obiektywami, najlepiej kupić jeden z największą średnicą gwintu i dokupić redukcje na mniejsze średnice.



#3 piorek1432

piorek1432
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Wiek: 37

Napisano 25 październik 2017 - 12:49

Coś tanszego? Musi być nd1000? 32 nie wystarczy?

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

#4 piorek1432

piorek1432
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Wiek: 37

Napisano 25 październik 2017 - 15:11

Mam coś takiego.


www.multifoto.pl/hoya-nd64-pro-55mm,249,10832.html

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

#5 Vulpes (Marek Skruch)

Vulpes
  • Lokalizacja:
    Jasło

Napisano 02 marzec 2019 - 22:01

No i stanąłem przed wyborem. ;-)