Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


Zdjęcie

Sprzęt dla zawodowców


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#21 sauer

sauer
  • Użytkownik
  • 1395 postów
  • Lokalizacja:
    Kościerzyna

Napisano 14 maj 2007 - 07:13

http://www.skapiec.p.../47/comp/151845

Ciekawa cena...kupuję!!! :mrgreen:
Moja galeria: http://foto.recenzja... ... -6188.html

Canon 30D+Canon 10-22 IS USM+Pol-Cir+Statyw i głowica Manfrotto+szkiełka M-42 :D

#22 Dunadan

Dunadan
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 14 maj 2007 - 12:59

A czemu toto takie drogie?... z tego co wiem kosztuje 50 tys dolarow, tj. ok 150 tys zł...

:ninja:


#23 Roby

Roby
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 14 maj 2007 - 15:08

Ponad 400.000 tys. - cena niezłego mieszkanka w Warszawie. Znałem ten obiektyw, ale że aż tyle :shock: .

#24 Paweł

Paweł
  • Lokalizacja:
    WaWA

Napisano 14 maj 2007 - 15:41

Nie mam pojęcia, jakie są teraz honoraria za fotki, ale raczej tendencja zniżkowa...
Taki obiektyw w fotografii przyrodniczej "nie zwróci się" przez 30 lat, chyba że ktos będzie fotografował za krzaków dody-elektrody itp. okazy.

Ale niedawno na alle był soczewkowy pentax 1000/8 za jedne 3900, a więc 100x taniej - chyba nie był 100 razy gorszy :-)

#25 terenowiec.

terenowiec.
  • Użytkownik
  • 77 postów
  • Lokalizacja:
    Dolny Śląsk

Napisano 14 maj 2007 - 20:25

Zapytałem o sprzet dla zawodowców tak z ciekawości, a nie dlatego, że podobny chcę nabyć. U mnie stały problem ze szkłem długim, takim powyżej 300mm. Miałem 300/4 był nieostry. Mam 500/8 dalej nieostry. Tak więc pozostaje mi podchodzenie do ptaków z 90/2.8 na odległość 2-3 metrów. Na razie podszedłem tylko wróbla, ale mam nadzieję, że w ciągu kilku lat uda mi się jeszcze coś innego upolować.
Od przyrody bardziej kocham tylko moją Kasię, która też jest przyrodą!

#26 michal

michal
  • Lokalizacja:
    Leśnica

Napisano 15 maj 2007 - 19:54

ile można zarobić na zdjęciach :?:
POZDRAWIAM Optyka CANON+Benro KB-2

#27 michal

michal
  • Lokalizacja:
    Leśnica

Napisano 16 maj 2007 - 19:13

Ponad 400.000 tys. - cena niezłego mieszkanka w Warszawie. Znałem ten obiektyw, ale że aż tyle :shock: .


ja bym się bał wyjść z takim obiektywem w teren

#28 Dunadan

Dunadan
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 17 maj 2007 - 10:02

terenowiec.,

Miałem 300/4 był nieostry. Mam 500/8 dalej nieostry

Ale w jakim systemie? :shock: z tego co wiem optycznie Canon 300/4 jest minimalnie ( IMHO na skraju błedu statystycznego ;-) ) lepszy od Nikona/Minolty 300/4 a mówią ze 300/4 minolty to istna żyleta, ostrzejsza nawet od 300/2.8...
500/8 ( lustrzany) tez ostrym już nie tak jak 300/4 ale na pewno ostrzejszy cenowych odpowiedników w tym zakresie ogniskowych.

#29 terenowiec.

terenowiec.
  • Użytkownik
  • 77 postów
  • Lokalizacja:
    Dolny Śląsk

Napisano 18 maj 2007 - 17:15

300/4 Sigmy do Minolty i Reflex MAF. Jak je porównam do zwykłego zooma Sigmy 70-300 to ten najtańszy obiektyw robi znacznie ostrzejsze zdjęcia na swoim końcu niż np. Refleks. A jak wiadomo, wspomniany zoom na 300mm daje obraz, którego jeszcze chyba nikt nigdy nie pochwalił. Albo ja trafiłem jakiś złoty (platynowy) egzemplarz zomma, albo obie stałki były i sa jakoś wadliwe. Najlepsze co mogę uzyskać Reflexem, to zdjęcia czernic, które sa na tym forum w ptakach wodnych. Te zamieszczone wybrane zostały z 30 innych i sa i tak mocno podostrzone. Zobaczcie sami jak to wygląda. Dla mnie daleko do ideału...
Od przyrody bardziej kocham tylko moją Kasię, która też jest przyrodą!

#30 warchlaq

warchlaq
  • Użytkownik
  • 434 postów
  • Lokalizacja:
    Wsi spokojna

Napisano 18 maj 2007 - 17:57

To chyba masz coś nie tak z body.
600/5,6 :>

#31 Dunadan

Dunadan
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 18 maj 2007 - 22:26

oto crop 100% z MAF 500/8 zrobiony w sklepie:
http://img517.images... ... roprp4.jpg
wyciągnięty z RAwa, ustawienia fabryczne, 1/250sec, bez statywu(!)
warunki tragiczne - w sklepie, pochmurno ( padał deszcz ). To jest 500mm!!! czego chcieć więcej?... aha, egzemplarz wystawowy ;-)
300/4 jest jeszcze ostrzejszy. terenowiec., IMHO musiało być coś nie tak...

:ninja:


#32 Jarek

Jarek
  • Małomówny
  • 22 postów

Napisano 04 czerwiec 2007 - 18:55

W tym rzemiośle (podobnie jak w innych) obowiązuje zasada, że amator może zrobić dobre zdjęcie, zawodowiec musi. Sprzęt ma więc fundamentalne znaczenie. Niedostatki sprzętowe aż nazbyt często widać w treściowo ciekawych zdjęciach. To dziedzina fotografii bardziej techniczna (dokumentalna) niż artystyczna.
Nikt nie wydawałby dziesiątek tysięcy złotych gdyby mozna było podobne efekty uzyskiwać taniej. Konkuruje się nie tylko wiedzą, poświęcanym czasem, wyrzeczeniami ale także pieniędzmi i sprzętem. Wszystko co pozwala uzyskać przewagę i lepsze efekty ma znaczenie. Nie na darmo zawodowcy są swego rodzaju wskaźnikiem wprowadzanych zmian technologicznych bowiem by nie dać się zdystansować konkurencji nie wahają się nawet dokonać całkowitej wymiany zapecza sprzętowego i zmienić dotychczas posiadany system na inny usprawniający pracę.

Przykładowe zestawy sprzętowe zawodowców można znaleźć na ich stonach, np.:

John Shaw equipment

Nevada Wier equipment

#33 morav

morav
  • Lokalizacja:
    świętokrzyskie

Napisano 04 czerwiec 2007 - 20:45

28-105 F4L?
nie ma takiego szkła canon ;)

#34 kacpero

kacpero
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 04 czerwiec 2007 - 21:58

W tym rzemiośle (podobnie jak w innych) obowiązuje zasada, że amator może zrobić dobre zdjęcie, zawodowiec musi. Sprzęt ma więc fundamentalne znaczenie. Niedostatki sprzętowe aż nazbyt często widać w treściowo ciekawych zdjęciach. To dziedzina fotografii bardziej techniczna (dokumentalna) niż artystyczna.


Czasami różnicy w zdjęciach nie widać, jednak klient stawia wymagania i zmusza zawodowca na zmianę sprzętu. Teraz często już nie wystarcza 5-6 Mpx, a czy takimi aparatami jak E-1, D1 nie da się zrobić pięknych zdjęć??? One nadal będą służyć amatorom i to jest właśnie z korzyścią dla nas: dzięki postępowi technicznemu mogę mieć aparat profi, choć lekko "przestarzały".





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych