Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


Zdjęcie

Narew i Białowieża


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Natrix (Filip Stefaniak)

Natrix
  • Użytkownik
  • 846 postów

Napisano 16 lipiec 2017 - 20:44

Hej cześć  ;)

 

W piątek wybieram się na częściowo fotograficzny wyjazd na północ Polski. Będę miał ok. po 4 dni zarówno nad Narwią [Północna część] jak i w Białowieży. Teraz pytanie do Tych którzy te regiony znają lepiej ode mnie. 

 

Możecie polecić jakieś fajne miejsca na fotografię zwierzyny/krajobrazów ? Wiem, że w NPN są organizowane wycieczki fotograficzne z przewodnikiem ale na ile to jest warte ? W Białowieży oczywiście ciągnie mnie do Żubrów ale, że w Krakowie ciężko je spotkać [ :P] to mam może głupie pytanie-czy są jakieś miejsca gdzie będę miał spore szanse na ich sfotografowanie ? Znajdę coś w stylu Carskiej Drogi na Łosie ? Czy pozostaje zasiadka ? 

 

Może pytanie dość ogólne ale na bank macie jakieś ulubione miejsca więc liczę na waszą pomoc  :)

 

Z góry dzięki ! 



#2 Mel (Mariusz Lewandowski)

Mel
  • Użytkownik
  • 292 postów
  • Wiek: 56
  • Lokalizacja:
    Brwinów

Napisano 17 lipiec 2017 - 12:32

Żubry znajdziesz na polanie w Teremiskach (podobno częściej bywają po południu), widywałem na polanie w Pogorzelcach (na S od wsi), a o świcie na wschód od wejścia do parku, są tam takie polany wcięte w las, zresztą .... idź za ludźmi, bo takich chętnych jest tam sporo :) Możesz zaparkować gdzieś koło Straży Granicznej i z buta drogą pod sam las. Po drodze po lewej jest bajorko, warto tam poobserwować, może coś akurat wyjdzie się napić.

Polecam też godziny okołoświtowe przy wieży widokowej 52.709643, 23.821911, dzieją się ciekawe rzeczy nad Narewką.

Jest dużo kleszczy. W wątku o kleszczach podałem nazwy preparatów, które stosuję na ubranie i są bardzo skuteczne, tzn. zero kontaktu do tej pory.

 

A o NPN niewiele mogę powiedzieć, raz tylko byłem.

 

-- M.



#3 Natrix (Filip Stefaniak)

Natrix
  • Użytkownik
  • 846 postów

Napisano 17 lipiec 2017 - 12:51

Dzięki wielkie za info ! ;)

A o kleszczach wiem, będę chodził w rynoskinie :)

#4 Leśne Oko

Leśne Oko
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • Lokalizacja:
    PK Dolina Słupi

Napisano 17 lipiec 2017 - 15:46

Jeszcze Czerlonka na żubry .



#5 Natrix (Filip Stefaniak)

Natrix
  • Użytkownik
  • 846 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 21:43

Dzięki !

 

Ktoś jeszcze coś ? Narew ?  ;)



#6 junior (Grzegorz Długosz)

junior
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 19 lipiec 2017 - 14:27

Jeżeli będzie Pan nad Narwią to może warto wybrać się trochę dalej do Brzostowa nad Biebrzą (szczudłaki i polujące rybitwy- blisko). Nad samą Narwią może droga na Grądy-Woniecko (batalionowa) tam mogą być wróblaki i derkacze. Więcej pomysłów nie mam... Mam nadzieję, że pomogłem.



#7 Natrix (Filip Stefaniak)

Natrix
  • Użytkownik
  • 846 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 18:39


Jeżeli będzie Pan nad Narwią to może warto wybrać się trochę dalej do Brzostowa nad Biebrzą (szczudłaki i polujące rybitwy- blisko)

Oj tam pan, Filip jestem  ;)

 

Kurcze...niby z dojazdem problemu nie ma ale rok temu byłem właśnie nad Biebrzą tą samą porą i w Brzostowie byłem i same jaskółki były...Ogólnie ja tam praktycznie żadnego ptaka nie spotkałem, raz widziałem łosia  jakiegoś drapola. Zapewne przez fakt, że to lato.

 


(batalionowa) tam mogą być wróblaki i derkacze.

Bo batalionów już nie spotkam ? Tokują na wiosnę ale może jeszcze gdzieś tam blisko łażą ? 


Mam nadzieję, że pomogłem.

Każda pomoc jest przydatna, tą drogę sobie zanotuję i pewnie pójdę. Dzięki !  ;)



#8 junior (Grzegorz Długosz)

junior
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 19 lipiec 2017 - 20:56


"Kurcze...niby z dojazdem problemu nie ma ale rok temu byłem właśnie nad Biebrzą tą samą porą i w Brzostowie byłem i same jaskółki były...Ogólnie ja tam praktycznie żadnego ptaka nie spotkałem, raz widziałem łosia jakiegoś drapola. "
Ten Rok jest inny- Sa 2 pary szczudłakow z młodymi I jest Podniesiona woda, przez co rybitwy czrne I białoskrzydłe żeruja przy samym brzegu. Na łakach sporo krawodziobów ale daleko.

"Bo batalionów już nie spotkam ? Tokują na wiosnę ale może jeszcze gdzieś tam blisko łażą ? "
Bataliony w tej chwili wracaja z lęgowisk I spore stadka Samców sa w Dolistowie, Sam widzialem kilka w Brzostowie

Użytkownik junior edytował ten post 19 lipiec 2017 - 20:58


#9 Natrix (Filip Stefaniak)

Natrix
  • Użytkownik
  • 846 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 21:31


Bataliony w tej chwili wracaja z lęgowisk I spore stadka Samców sa w Dolistowie, Sam widzialem kilka w Brzostowie

Serio ?  :o

 

No to super. Jeszcze ogarnę jak z czasem się wyrobię ale jak się wyrobię [a raczej powinienem] to popytam o szczegóły na pw. 

 

Wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie !!!  ;)


Użytkownik Natrix edytował ten post 19 lipiec 2017 - 21:32






Podobne tematy Collapse

  Temat Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych