

Bzygi i muchy
#1001
(Szymon Mic)
#1002
(Wojtek)
Posted 04 September 2011 - 13:30

#1003
Posted 04 September 2011 - 17:43
Canon SX10 + Raynox DCR-250 + dyfuzor
#1004
(Paweł Chocha)
Posted 04 September 2011 - 18:11
#1005
(Wojtek)
Posted 04 September 2011 - 19:29
ricosz said
A u mnie siedziała i pozwalała się fotografować do bólu.Wow, to mi się bardzo podoba, zwłaszcza, że też polowałem na nią, ale z marnym skutkiem.
#1006
Posted 09 September 2011 - 18:47

484

#1007
Posted 17 September 2011 - 09:53

jeżeli ktoś zna nazwę, proszę o rozpoznanie
#1008
Posted 18 September 2011 - 06:45
#1009
Posted 19 September 2011 - 14:51

487.

488.

#1010
(Paweł)
Posted 19 September 2011 - 15:37

#1011
Posted 19 September 2011 - 18:05
August said
Centralny kadr jest "bezpieczny", bo na brzegach powstają często zniekształceniazolta_stopa, ciut za centralnie ale ładne, dobre miękkie światło
#1012
Posted 29 September 2011 - 08:05
enkoder said
Nie mogę z Wami, masakra! Muchy jak konie
To ja dam trochę mniejsze zbliżenie

489.


#1013
(Paweł Szydło)
Posted 29 September 2011 - 08:52
#1014
Posted 29 September 2011 - 20:17

#1015
Posted 20 November 2011 - 11:55

#1016
Posted 20 November 2011 - 15:37

#1017
(Wojtek)
Posted 20 November 2011 - 15:57
Judyta said
A mi się nie podoba, nie mogę znaleźć uzasadnienia dla takiego kadrowania w tym zdjęciu?August, nawet mi się podoba
Do tego na drugim planie krechy i kropy, przecież widać w wizjerze do się dzieje w kadrze, a i można sobie klawisz funkcyjny przypisać do podglądu głębi.
Ja zawsze sprawdzam jak wychodzi zdjęcie na podglądzie po wykonaniu, a jak coś nie gra to zmieniam kadr tak aby wyeliminować błędy.
#1018
Posted 21 November 2011 - 23:24
Powiedz Wojtek co robisz jeśli widzisz na podglądzie że jakaś trawka wystaje? Depczesz? Wycinasz? Wyrywasz? A model w tym czasie fruuuuuu....
Jasne że czyste, jednolite tło w zdjęciach makro to ogromna zaleta, tyle że zazwyczaj w normalnych warunkach jest trudno osiągalne. Stąd niektórzy noszą ze sobą zdjęcia rozmazanych trwa które podstawiają za owadem. Inni mają nożyczki/sekator i wycinają - jeśli się da to trawkę na której siedzi owad a jeśli nie to zaplecze za modelem. A jeszcze inni robią ujęcie na f/2.8 potem na f/16 i składają dwa ujęcia w jedno.
Każdy sposób jest dobry, tylko żaden do końca nie jest naturalny. Osobiście lubię zdjęcia z natury i trawy w tle niekoniecznie mi przeszkadzają. Co nie znaczy, że nie staram się by było ich jak najmniej...
Kadr w 490 jest specjalnie centralny - ma mówić, że ta mucha jest pępkiem świata który układa się dookoła niej. Miałem taki pomysł - wyszło jak wyszło....
491.

#1020
(Wojtek)
Posted 23 November 2011 - 07:58
Judyta said
A gdzie blenda z mięciutkim światełkiem dla rozświetlenia czarnych plam na muszce.August, bardzo ładnie
, mi się podoba.
No ewentualnie wołanie RAW-a powinno zostać tak przeprowadzone aby rozjaśnić te zaczernienia.
Samo kadrowanie dobre ten kwiatostan w pgr przełamuje prawie centralne kadrowanie.
August daj RAW-a do przetestowania żeby nie było, że się mądrzę, zobaczymy co mi wyjdzie.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users