Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


Zdjęcie

Różności


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#1 Niewiem

Niewiem
  • Małomówny
  • 5 postów

Napisano 03 styczeń 2007 - 14:31

Witam

Mam takie pytanko do Was, bo w temacie fotografii/filmów jestem niemal całkiem zielony. Zacznę od początku: w zeszłym roku kupiłem kamerkę cyfrową i nakręciłem film o owadach (i pająkach, żeby być dokładnym :) ). Fragmenty tego filmu (z muzyką którą skomponowałem i nagrałem) można obejrzeć tutaj, jeśli ktoś jest cierpliwy (pliki są duże, bo chciałem żeby była dobra jakość):

http://www.motherfun...om.pl/filmy.htm


A tutaj kilka zrzutów ekranu (nie jest to rzecz jasna jakość fotografii, ale może kogoś zainteresuje):

http://www.motherfun...com.pl/foto.htm


To tylko niewielki ułamek tego co nakręciłem. Ale przechodzę już do mojego pytania: Otóż nieco później dokupiłem do kamery pierścienie makro. Dawały całkiem fajne powiększenie, ale tylko do pewnego stopnia, bo przy większym zoomie kadr był rozmazany(z wyjątkiem środka). Niedawno kupiłem konwerter makro Raynoxa. Optyka jest świetna, powiększenie rewelacyjne, ale mam teraz inny problem: dany obiekt (np. owada) muszę filmować z odległości ok. 2 cm, co jak wiadomo jest mało komfortową sytuacją. Da się coś z tym zrobić? Kiedy używałem tamtych pierścieni mogłem filmować z odległości 15 cm.

Z góry dziękuje za każdą odpowiedź. Gdyby komuś chciało się obejrzeć moje filmiki czy zrzuty ekranu, to wszelkie komentarze również będą mile widziane. No i przepraszam za to, że tak się wcinam z tym tematem, a przecież to forum dotyczące fotografii a nie filmu. Myślę jednak, że dla miłośnika przyrody to też może być ciekawostka warta rzutu okiem :)

Pozdrawiam

#2 Dunadan

Dunadan
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 03 styczeń 2007 - 16:49