Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


Zdjęcie

Zmiana barw/nasycenia po zapisie zdjęcia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Natural

Natural
  • Małomówny
  • 21 postów
  • Lokalizacja:
    Wrocław

Napisano 31 maj 2009 - 09:42

To chyba odpowiednie miejsce dla tego tematu, lepszego bynajmniej nie znalazłem.
Mam to forumowiczów takie pytanie - otóż, po wywołaniu zdjęcia z RAW`a i następnie jego zapisie do jpg, nasycenie i barwy widoczne na zdjęciu ulegają zdecydowanemu pogorszeniu.
Całego zabiegu dokonuję w PS CS3. Nie jest to raczej wina kompresji, bo jakość pliku jpg ustawiam na max. Dla sprawdzenia zapisałem nawet taki obraz w tiff i nadal było to samo.
Zielone, żywe kolory widoczne w PS radykalnie bledną i robią się nijakie.
Dodam, że zdjęcia przeglądam później w ACDSee Photo Menager 11.
Jeśli zapisanego już jpg`a otworzę PS`em, to znowu odzyskuje swoje żywe barwy.
Zdaję sobie sprawę, że różne aplikacje mogą w różny sposób odczytywać informacje o pliku, ale żeby różnica była aż na tyle widoczna ?
Może spotkaliście się z podobnym zjawiskiem i jakoś się z tym uporaliście ?
Lub jeśli u Was taka przypadłość się nie pojawia, to może napiszcie w jaki sposób zapisujecie swoje pliki dla uzyskania jak najlepszej jakości.

Pozdrawiam
C 30D + 70-300 IS USM

#2 Dunadan

Dunadan
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 31 maj 2009 - 09:52

Natural, to jest kwestia profili kolorów które CS3 odczytuje natomiast Winows i większośc przeglądarek internetowych nie, daltego tam kolory sa uboższe. Z tymi profilami to w ogóle straszny bałagan. Jest chyba gdzieś opcja "dołącz profil" czy jakos tak, pokombinuj z nią.

:ninja:


#3 Natural

Natural
  • Małomówny
  • 21 postów
  • Lokalizacja:
    Wrocław

Napisano 31 maj 2009 - 09:56

Hm, właśnie przed momentem odkryłem, że jeśli skorzysta się z opcji "save for web & devices", to kolory zostają takie jak powinny być, jeśli zaś z normalnego "save as", to wtedy robi się lipa... Chciałbym żeby dane Exif zostawały w pliku, a przy zapisie "for web" te dane są tracone;/ Jakieś pomysły co z tym można zrobić ?
C 30D + 70-300 IS USM

#4 Dunadan

Dunadan
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 31 maj 2009 - 10:03

Jest taka lista tuż pod ustawieniami jakości, nazywa się "Metadata" tam ustawiasz na all, powinno pomóc.

:ninja:


#5 Natural

Natural
  • Małomówny
  • 21 postów
  • Lokalizacja:
    Wrocław

Napisano 31 maj 2009 - 10:55

U mnie nie ma takiej listy mam wersję PS CS3 EXTENDED...
Znalazłem ogólne ustawienia profili i tam ustawione mam Adobe RGB,
nie wiem natomiast dlaczego ma się różnić efekt zapisu poprzez "save as" a "save for web & devices". Miałoby to sens gdyby dało się ustawić profil koloru na jaki ma być konwertowany obraz przy zapisie, czegoś takiego natomiast nigdzie nie widzę...
C 30D + 70-300 IS USM

#6 comatus (Piotr Kendzierski)

comatus
  • Lokalizacja:
    Gdynia

Napisano 31 maj 2009 - 12:25

Znalazłem ogólne ustawienia profili i tam ustawione mam Adobe RGB

Podczas wywoływania RAWa zmień profil na sRGB, bo tylko ten profil dobrze wyświetla Windows i większość przeglądarek.

#7 kocoor

kocoor
  • Lokalizacja:
    Namysłów,opolskie

Napisano 31 maj 2009 - 13:42

nie wiem natomiast dlaczego ma się różnić efekt zapisu poprzez "save as" a "save for web & devices"

opcja "save as" zapisuje zdjęcia w takiej przestrzeni barwowej w jakiej pracowałeś,
"save for web" zapisuje zdjęcia na potrzeby internetu w mocno ograniczonej przestrzeni barwowej sRGB,
Adobe RGB to przestrzeń barwowa większości fotolabów.

Znalazłem ogólne ustawienia profili i tam ustawione mam Adobe RGB,

Jeżeli przygotowujesz zdjęcia żeby pokazywać w sieci zmień na sRGB
notoryczny brak czasu

#8 Natural

Natural
  • Małomówny
  • 21 postów
  • Lokalizacja:
    Wrocław

Napisano 31 maj 2009 - 15:30

Dziękuję za odpowiedzi, będę próbował z tym sRGB.
W międzyczasie zauważyłem, że w aparacie miałem ustawione sRBG, natomiast w PS było Adobe RBG, być może stąd wynikała ta różnica.
Okaże się przy okazji najbliższych fot.
Dzięki i pozdrawiam.
C 30D + 70-300 IS USM

#9 sebaok

sebaok

Napisano 31 maj 2009 - 18:51

miałem ustawione sRBG, natomiast w PS było Adobe RBG


Właśnie stąd ta różnica:)

#10 Piastun

Piastun
  • Małomówny
  • 35 postów

Napisano 31 maj 2009 - 21:52

Łoj, chyba to nie tak. Z tego co ja wiem to ustawienia w aparacie nie mają wpływu na rawa. Przestrzeń barwną nadajesz w ACR, a obrabiając zdjęcie w PSie pracujesz na wybranej przestrzeni roboczej ( np Adobe RGB ). Pliki bez utraty exifów możesz zapisywać w sRGB ale kowertując do tego profilu a nie przydzielając profil. Ogólnie przyjmuje się że obróbka powinna przebiegać w szerokiej przestrzeni kolorów co powoduje mniejsze straty przy obliczeniach i na 16 bitowych plikach. Zapisując plik jako jpega, musisz zmienić tryb na 8 bitowy na kanał. Brzmi to wszystko bardzo skomplikowanie ale nie jest takie straszne ajk już się zobaczy o co chodzi. W PSie w zakładce edycja są odpowiednie ustawienia koloru. Zresztą chyba to najtrudniejsza sprawa, połapać się o co chodzi z zarządzaniem kolorami. Radziłbym poczytać np na forum canona artykuły Janusza Body, albo zainwestować w parę pozycji książkowych. A co do profili labów to opierają się one na profilach sRGB, jeśli w ogóle na czymś się opierają ( poza chęcia zarabiania pieniędzy na świadczeniu usług miernej jakości :mrgreen: ). Pozdrawiam Piastun :beer:

#11 kocoor

kocoor
  • Lokalizacja:
    Namysłów,opolskie

Napisano 01 czerwiec 2009 - 13:42

Z tego co ja wiem to ustawienia w aparacie nie mają wpływu na rawa

Masz rację Piastun, to ja trochę namieszałem bo pisząc to myślałem o jpg-ach.

A co do profili labów to opierają się one na profilach sRGB, jeśli w ogóle na czymś się opierają

:-D :-D

gdy ja zgłębiałem tajniki PS założenia były takie ,że fotolaby będą się posługiwały szerszym spektrum barwnym zawartym w AdobeRGB, plus do tego profile sprzętowe ICC i inne dupersznyty by zdjęcie z labu wyglądało tak jak byśmy sobie tego życzyli. Ale pewnie w większości labów pracują ludzie z pierwszej łapanki , którzy na prośbę o profil ICC maszyny robią :eek:
Dla zainteresowanych ciekawy artykuł
notoryczny brak czasu

#12 nate

nate
  • Małomówny
  • 35 postów

Napisano 14 lipiec 2010 - 11:51

Efekt tracenia kolorów może również się pojawić przy edycji w trybie LAB i wtedy nawet Save for Web nie wystarczy. Jeśli taki problem się pojawi, najlepiej najechać na obszar zdjęcia, którego kolor się zmienia pipetą i w panelu Info obserwować, czy np. wszystkie składniki RGB lub CMYK pokazują się bez wykrzyknika. Jeśli pokazują się z wykrzyknikiem, oznacza to, że opuściliśmy obszar wyżej wymienionych przestrzeni i poprawnie kolor będzie się wyświetlał tylko w LAB.
Pozdrawiam
M.





Podobne tematy Collapse

  Temat Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych