Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


Zdjęcie

Serwis Nikona - brak dowodu zakupu, podbita gwarancja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 obiektywny (Paweł)

obiektywny
  • Małomówny
  • 26 postów
  • Wiek: 41
  • Lokalizacja:
    Swarzędz

Napisano 19 październik 2013 - 07:56

Witam Wszystkich!

Mam pytanie do osób, które miały lub mają do czynienia z serwisem Nikona. Niedawno zakupiłem lustrzankę Nikona, która ma problem z AF (wałkowany już temat na wielu forach z modelem d7k). Osoba, od której kupiłem body wygrała go w konkursie fotograficznym. Body nigdy nie było używane. Posiadam do niego podbitą gwarancję (data, pieczątka, etc.) oraz gwarancję europejską (również podbita) Niestety, nie posiadam do niej dowodu zakupu. Jak wygląda sprawa w przypadku braku takowego? Czy serwis Nikona przyjmie mi body do serwisu bez paragonu? Osoba, która wygrała to body już wcześniej chciała oddać aparat do serwisu, niestety nie mogła uzyskać od organizatora konkursu dowodu zakupu. Napisałem do Urzędu Ochrony Konsumentów w tej sprawie i uzyskałem taką oto odpowiedź, cyt:

 

"Jeżeli gwarancja została podbita w chwili sprzedaży, gdzie jest data tej sprzedaży i sklep, w którym był nabyty towar, to żądanie paragonu jest formalnym obciążeniem niemającym żadnego znaczenia dla możliwości skorzystania z uprawnień gwarancyjnych. Jeśli kupującemu został wydany dokument gwarancyjny, to stanowi on o odpowiedzialności sprzedawcy za wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy. Natomiast dowód zakupu towaru, czyli najczęściej paragon, jest dokumentem, który potwierdza zawarcie umowy sprzedaży, a nie udzielenie przez sprzedawcę gwarancji. Tak więc w przypadku dochodzenia uprawnień przez kupującego w oparciu o gwarancję jakości wystarczające jest powołanie się i przedstawienie dokumentu gwarancyjnego"

 

UOKiK wyraził już opinię w tej kwesti, a jak wygląda sprawa z serwisem Nikona? W karcie gwarancyjnej Nikona, w punkcie 9 widnieje taki oto zapis: "Wraz z kartą gwarancyjną rekomendujemy przedstawić dowód zakupu produktu oraz oryginał międzynarodowej karty gwarancyjnej" Co mam rozumieć poprzez pojęcie "rekomendujemy" w tym przypadku? Może ktoś już miał podobny problem i będzie w stanie mi pomóc? Jeżeli serwis Nikona nie przyjmie body, właśnie z powodu braku dowodu zakupu, pomimo faktu, że karty gwarancyjne są podbite, mają datę zakupu oraz podpis osoby wystawiającej, to czy mogę się powołać na opinię UOKiK?



#2 Harvester (Tomek J. Kierkowicz)

Harvester
  • Lokalizacja:
    Kraków

Napisano 21 październik 2013 - 19:06

Na Twoim miejscu nie przejmowałbym się brakiem dowodu zakupu, tym bardziej po opinii UOKiK. Nikon nie napisał, że obowiązkowo musisz pezedstawić dowód zakupu, jeśli Ci nie przyjmą aparatu to dochodziłbym swoich praw. 

Serwis Nikona ma sporo negatywnych opinii, ja raz miałem z nimi do czynienia i nie mogę narzekać. Wszystko było jak należy tylko czas realizacji mogliby poprawić. 


FB

tomaszkierkowicz.manifo.com


#3 dawko

dawko
  • Użytkownik
  • 800 postów
  • Lokalizacja:
    Golub-Dobrzyń

Napisano 22 październik 2013 - 13:04

zawsze gdy oddawalem do servisu to proszono bym okazal paragon lub fakture







Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych